Koszyk

Twój koszyk jest pusty. Wstaw pierwszy produkt.

Darmowa wysyłka! Wysyłka
0,00 zł Razem

Realizuj zamówienie

Dodano do koszyka!
Razem:
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0 W Twoim koszyku jest 1 produkt.
Razem produkty:
Razem:
Kontynuuj zakupy Realizuj zamówienie

Sposoby na sen – stwórz swój własny rytuał, który pomoże Ci zasnąć

Sposoby na sen – stwórz swój własny rytuał, który pomoże Ci zasnąć

Sen to najważniejsza potrzeba organizmu. To czas odpoczynku i regeneracji, dzięki którym możemy prawidłowo funkcjonować w trakcie dnia. Przeciętnie przesypiamy 8 godzin na dobę, jednak zapotrzebowanie jest bardzo zróżnicowane, zależne od wielu czynników oraz zmiennych. Bardzo istotna jest też jakość snu. Niestety, często pojawiają się trudności z zasypianiem, które znacznie zakłócają nocny wypoczynek. Poznaj wieczorne rytuały, które pomagają zasnąć. Szacuje się, że na zaburzenia snu cierpi nawet 20% populacji. Odsetek ten może być wyższy, ponieważ nie wszyscy szukają pomocy medycznej. Pamiętaj, że długotrwały brak snu nie tylko zaburza codzienne funkcjonowanie i powoduje zmęczenie, rozdrażnienie i problemy z koncentracją, ale także jest istotnym czynnikiem ryzyka wielu chorób. Z tego artykułu dowiesz się: czy istnieje idealny sposób na sen; - jakie są sprawdzone domowe sposoby na dobry sen; - jakie kosmetyki mogą ułatwić zasypianie.

Czy istnieją sprawdzone sposoby
na sen? Poznajmy badania

Nad snem przeprowadzono wiele badań naukowych. Wiadomo, że za regulację rytmu snu i czuwania odpowiada światło. To ono reguluje wydzielanie melatoniny – hormonu produkowanego przez część mózgu, nazywaną szyszynką. Wzrost jej stężenia powoduje senność. Jednak jej produkcja zostaje zahamowana przez światło – w tym również niebieskie światło emitowane przez ekrany smartfonów, komputerów i telewizorów. Dlatego ich używanie w godzinach wieczornych nie pozwala szybko zasnąć. Wielu specjalistów podkreśla, że w sypialni powinna panować ciemność i zakaz używania sprzętu elektronicznego. Jednocześnie dla zdrowego snu i prawidłowego rytmu dobowego wskazane jest unikanie ciemnych pomieszczeń w trakcie dnia oraz ograniczenie ekspozycji na światło w godzinach wieczornych.

sposoby na sen

Skutkiem wielu badań nad snem jest higiena snu, czyli zbiór zaleceń behawioralnych i środowiskowych, których celem jest poprawa jakości snu. Zostały one opracowane już w latach 70. XX wieku przez psychologa, Petera Hauri. Są stosowane do dziś i powszechnie wykorzystywane w niefarmakologicznym leczeniu bezsenności. Do zdrowych nawyków, które powinniśmy stosować, gdy nie możemy zasnąć, zalicza się: unikanie spożywania ciężkostrawnych posiłków w godzinach wieczornych; unikanie spożywania kofeiny i alkoholu do 6 godzin przed snem, unikanie drzemek w trakcie dnia, zadbanie o odpowiednie warunki w sypialni (wyeliminowanie źródeł hałasu i światła oraz ograniczenie innych bodźców, wygodny materac, odpowiednia wentylacja i temperatura pomieszczenia), regularna aktywność fizyczna; prowadzenie regularnego trybu życia; kładzenie się do łóżka dopiero po pojawieniu się senności, unikanie spędzania czasu w łóżku poza snem i aktywnością seksualną. Badane są także naturalne sposoby, które ułatwiają szybkie zasypianie. W 2018 roku w czasopiśmie Complementary Therapies in Clinical Practice opublikowano wyniki badań nad wpływem progresywnej relaksacji mięśni (treningu Jacobsona) na jakość snu. Zgodnie z nimi napinanie i rozluźnianie mięśni w określonej kolejności poprawia jakość nocnego odpoczynku. Natomiast amerykański lekarz Andrew Weil, badacz i autor wielu książek, propaguje specjalne techniki oddychania na głęboki i spokojny sen. Jest to metoda 4-7-8. Ćwiczenie jest bardzo proste: 1. Dotknij czubkiem języka podniebienia, tuż za zębami. 2. Nabierz powietrze nosem. Wdech powinien trwać 4 sekundy. 3. Wstrzymaj oddech na 7 sekund. 4. Wypuść powietrze ustami. Wydech powinien trwać 8 sekund. Oddychanie w systemie 4-7-8 sprzyja relaksacji i pozwala skupić myśli. Opublikowane badania w 2022 roku na łamach czasopisma Physiological Reports wskazują, że metoda ta wpływa na regulację ciśnienia krwi, rytm serca i aktywność układu współczulnego.

[blog_products_carousel]

Sposoby na sen. 3 sprawdzone
praktyki

Ciekawe wnioski można znaleźć w artykule opublikowanym w 2019 roku na łamach International Journal of Sports Medicine. Autor wskazuje w nim na to, że to m.in. regularne rytuały przed snem pozwalają uniknąć nieprzespanych nocy. Dodatkowo pomagają zrelaksować się i odpowiednio przygotowują ciało do nocnego odpoczynku.

sposoby na sen

Poznaj nasze 3 sprawdzone rytuały, które powinnaś wypróbować, gdy nie możesz zasnąć: 1. Aromatyczna kąpiel Rozgrzewająca i aromatyczna kąpiel zapewnia zdrowy i głęboki sen oraz doskonale pielęgnuje skórę. Zaleca się, aby woda była o 2 stopnie wyższa niż temperatura ciała, co pozwoli się odprężyć i zrelaksować. Kluczem do sukcesu są także odpowiednie kosmetyki o wyciszających aromatach, które działają na zmysły. Doskonale sprawdzą się nasze płyny do kąpieli, wśród których znajdziesz kompozycje kwiatowe, orientalne i owocowe. 2. Relaksujący masaż Szybko zasnąć pozwala także relaksujący masaż, który możemy wykonywać samodzielnie. To doskonały sposób na rozluźnienie mięśni, poprawę krążenia i zredukowanie napięcia nagromadzonego w czasie dnia. Masować możesz całe ciało lub tylko wybrane partie. W wieczornym rytuale doskonale sprawdzi się nasza świeca do masażu z masłem shea, która nie tylko nieziemsko pachnie bambusowym, japońskim lasem, ale też zamienia się w delikatny olejek rozgrzewający skórę. 3. Zmysłowa aromaterapia Aromaterapia to wywieranie określonego wpływu na ciało i zmysły poprzez zapachy. Na problemy z zasypianiem szczególnie polecany jest olejek lawendowy. Ma on działanie uspokajające i łagodzi napięcie nerwowe. Rozpyl go w sypialni za pomocą kominka do aromaterapii lub elektrycznego dyfuzora. Wystarczy, że zrobisz to na kilka minut przed położeniem się spać lub jeszcze w łazience podczas kąpieli. Pamiętaj, że olejki eteryczne używamy w pomieszczeniach dobrze wentylowanych.

sposoby na sen

Wyjątkowe kosmetyki, które
ułatwią Ci zasypianie

Doskonałe kosmetyki działają nie tylko na ciało, ale także na umysł. Dlatego dobrze dopasowane preparaty mogą pomóc się zrelaksować, odprężyć i szybko zasnąć. Naszym faworytem przy problemach ze snem jest odżywczy olej do masażu i kąpieli Black Orchid. Można stosować go na dwa sposoby – w zależności od nastroju. Kosmetyk wyróżnia się sensualnym zapachem czarnej orchidei. Do tego pozostawia skórę nawilżoną, gładką i aksamitnie miękką. Do wyciszenia przed snem doskonale sprawdzą się mieszanki kąpielowe z solą epsom. Jest ona bogata w duże ilości biopierwiastków: magnez, miedź i siarkę. Działa nie tylko na ciało, ale także umysł – niweluje stres, relaksuje i wpływa korzystnie na nastrój. Mieszanka Afirmacja Dnia zawiera dodatkowo olejki eteryczne (z drzewa różanego i cynamonu), a także suszone płatki róż, kozie mleko i skrobię ziemniaczaną. Trudno wyobrazić sobie coś lepszego dla ciała i zmysłów!

sposoby na sen

Podsumowanie

Codzienne obowiązki, stres i szybkie tempo życia mogą powodować problemy z zasypianiem. Sen i odpoczynek nocny są niezwykle ważne nie tylko dla dobrego samopoczucia, ale też zdrowia. Dlatego warto znać domowe sposoby, które pomagają szybciej zasnąć. Do naszych ulubionych należą wieczorne rytuały z użyciem naturalnych kosmetyków. Aromaterapia, relaksująca kąpiel czy masaż przed pójściem spać doskonale wyciszają zmysły i pozwalają odpowiednio zadbać o ciało. To połączenie przyjemnego z pożytecznym!

  Wiktoria Erd

Specjalistka ds. Social Media
Miłośniczka kawy i wszystkiego, co przyjemne dla oka.
Na co dzień docenia i podziwia modę, fotografię, architekturę oraz design,
nieustannie poszukując inspiracji w tych dziedzinach - zarówno prywatnie, jak i zawodowo.
Przywiązanie do detalu oraz zamiłowanie do piękna, łączy z wykształceniem brandingowym.

Komentarz został dodany. Dziękujemy!
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy
Facebook

Zapisz się do newslettera

Odbierz 10% rabatu na pierwsze zakupy, otrzymuj informacje o nowościach, promocjach i bądź blisko nas ♥