Koszyk

Twój koszyk jest pusty. Wstaw pierwszy produkt.

Darmowa wysyłka! Wysyłka
0,00 zł Razem

Realizuj zamówienie

Dodano do koszyka!
Razem:
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0 W Twoim koszyku jest 1 produkt.
Razem produkty:
Razem:
Kontynuuj zakupy Realizuj zamówienie

Symbole na opakowaniach kosmetyków - rozwiązujemy ich sekret!

Symbole na opakowaniach kosmetyków - rozwiązujemy ich sekret!

Czy symbole na opakowaniach kosmetyków mają znaczenie? Oczywiście, że... TAK! Żadna z informacji umieszczonych na produkcie kosmetycznym - czy to do pielęgnacji, czy to do makijażu, nie jest przypadkowa. Znaki na etykietach to prawdziwa skarbnica wiedzy.

Znasz je wszystkie? Jeżeli nie, nie martw się. Przygotowaliśmy praktyczny przewodnik, dzięki któremu symbole na opakowaniach kosmetyków nie będą mieć przed Tobą żadnych tajemnic. Zapraszamy!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czy warto zwracać uwagę na opakowanie kosmetyku i umieszczone na nim znaki,
  • dlaczego na opakowaniu kosmetyku znajdują się pewne oznaczenia,
  • jakie symbole są umieszczane na produktach kosmetycznych i co oznaczają,
  • jakie znaczenie mają symbole na opakowaniach kosmetyków Organique.

Symbole na opakowaniach kosmetyków - dlaczego warto zwracać na nie uwagę?

Symbole na opakowaniach kosmetyków można porównać do przewodnika po produkcie. To właśnie z nich możesz dowiedzieć się wielu cennych informacji na jego temat. Czego na przykład?

  • Jak działa produkt i jak używać go prawidłowo;
  • czy istnieją szczególne środki ostrożności przy stosowaniu kosmetyku;
  • jakie składniki aktywne zostały zastosowane w danym produkcie;
  • jak długo można używać kosmetyku po jego otwarciu i jaka jest jego data ważności;
  • kto jest podmiotem odpowiedzialnym za wprowadzenie produktu na rynek;
  • czy kosmetyk został przebadany dermatologicznie lub posiada jakieś certyfikaty.

Wniosek jest prosty - opakowania kosmetyków muszą być nie tylko przyjemne dla oka. Przede wszystkim powinny nieść za sobą informacje ważne zarówno z perspektywy konsumenta, jak i producenta. Dobrze odczytane potrafią uchronić przed niejedną zakupową wpadką!

Dlaczego symbole na opakowaniach kosmetyków są ważne?

Symbole na opakowaniach kosmetyków - co oznaczają poszczególne symbole?

Każdy z nas chce dokonywać świadomych wyborów i stosować produkty, które spełniają nasze oczekiwania. Przejdźmy więc do praktyki! Choć ilość symboli na kosmetykach w pierwszej chwili może być przytłaczająca, to ich odczytanie jest o wiele łatwiejsze, niż myślisz.

Niektóre skróty i symbole są obowiązkowe, a inne nie. O tym, które z nich powinny znaleźć się na opakowaniu kosmetyku, decydują wytyczne, które znajdują się w Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 1223/2009. Pozostałe oznaczenia nie są regulowane przepisami prawa, a producenci mogą stosować je według własnego uznania.

Oto lista obowiązkowych symboli na opakowaniach kosmetyków oraz takich, które nie są konieczne, ale cieszą się dużą popularnością.

[blog_products_carousel]

Obowiązkowe symbole na opakowaniach kosmetyków

  • Funkcja kosmetyku - jest informacją, którą należy umieścić, jeżeli funkcja kosmetyku nie wynika jednoznacznie z jego prezentacji. Nie jest obowiązkowa, chociażby w przypadku szminek czy maskar, gdzie przeznaczanie produktu jest czytelne na pierwszy rzut oka.
  • Skład kosmetyku - przedstawia listę surowców, które znajdują się w danym produkcie. Jest tworzony według Międzynarodowego Nazewnictwa Składników Kosmetycznych (ang.: INCI - International Nomenclature of Cosmetic Ingredients). Zgodnie z wytycznymi składniki produktu umieszcza się po angielsku lub po łacinie, w porządku malejącym. Na początku INCI znajdują się surowce, które występują w kosmetyku w najwyższym stężeniu. W dowolnej kolejności mogą być wymienione tylko składniki, które występują w stężeniu nie większym niż 1%. W składzie kosmetyku wymienia się również potencjalne alergeny (o ile istnieją), czyli 26 składników kompozycji zapachowych, które mogą wywołać podrażnienia u skór wyjątkowo wrażliwych.
  • Data minimalnej trwałości kosmetyku, czyli "najlepiej zużyć przed końcem..." - informuje o okresie, w jakim producent gwarantuje, że kosmetyk zachowa bezpieczeństwo, stabilność i deklarowane właściwości. Podawana jest w kolejności dzień/miesiąc/rok lub miesiąc/rok.
  • PAO (Period After Opening), czyli symbol otwartego słoiczka - oznacza czas po otwarciu opakowania, w jakim produkt może być bezpiecznie stosowany. Liczbę miesięcy podaje się na słoiczku lub pod nim w formie 6M, 12M, 24M itp.
  • Masa/objętość produktu - informuje o ilości kosmetyku w opakowaniu i jest podawana w mililitrach lub gramach. Nie jest obowiązkowa tylko w przypadku próbek, produktów jednorazowego użytku oraz tych, których objętość nie przekracza 5ml lub 5g.
  • Numer partii produktu - występuje w postaci wytłoczonego numeru, daty lub jest zakodowany w kodzie kreskowym. Pozwala na precyzyjne zidentyfikowanie produktów kosmetycznych oraz partii, w których zostały one wyprodukowane. Stanowi istotną informację głównie dla producenta, na przykład przy procesach reklamacyjnych.
  • Nazwa i adres osoby/firmy odpowiedzialnej za produkt - pozwala na identyfikację osoby lub firmy, która odpowiada za produkt, w tym za jego zgodność z przepisami prawa i bezpieczeństwo. Kosmetyki produkowane poza Unią Europejską dodatkowo powinny posiadać nazwę państwa, z którego pochodzą.
  • Ręka na książce - oznacza, że wszystkie obowiązkowe informacje na temat produktu zostały umieszczone na ulotce. Zwykle stosuje się go, gdy opakowanie kosmetyku jest zbyt małe, by zawrzeć na nim wszystko, co niezbędne.
  • Symbol ognia - oznacza, że produkt jest łatwopalny i należy chronić go przed słońcem i wysoką temperaturą. Takich kosmetyków nie wolno przekłuwać lub spalać, nawet po zużyciu zawartości.
  • Szczególne ostrzeżenia - mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo użytkowania kosmetyków. To dodatkowe informacje, które są wymagane w przypadku określonych produktów lub składników i pozwalają uniknąć podrażnień, alergii czy poparzeń. Zwykle są to ostrzeżenia typu "wyłącznie do stosowania na zewnętrz" czy "unikać kontaktu z oczami".

Symbole na opakowaniach kosmetyków Organique - jak je odczytać?

Nieobowiązkowe symbole na opakowaniach kosmetyków

  • Symbol białego króliczka - oznacza, że produkt nie był testowany na zwierzętach. Nie jest obowiązkowy z jednej, bardzo prostej przyczyny - w Unii Europejskiej istnieje całkowity zakaz testowania kosmetyków oraz ich składników na zwierzętach. Ponieważ znak ten nie jest regulowany żadnym aktem prawnym, może mieć różne kształty.
  • Znak Vegan - informuje, że kosmetyk zawiera wyłącznie składniki wegańskie i jest pozbawiony surowców pochodzenia zwierzęcego.
  • Symbol UVA - jest stosowany tylko na opakowaniach kosmetyków ochrony przeciwsłonecznej. Oznacza, że produkt spełnia zalecenia Komisji Europejskiej w zakresie skuteczności ochrony przed promieniowanie UVA.
  • Produkt przebadany dermatologicznie - oznacza, że dany kosmetyk został przebadany dermatologicznie i nie wywołał podrażnień czy alergii.
  • Znak "e" - potwierdza, że w opakowaniu znajduje się dokładnie tyle produktu, ile zadeklarował producent.
  • Oznakowanie materiału - informuje o rodzaju materiału, z którego zostało wykonane opakowanie kosmetyku. Są to skróty, takie jak ALU, PET, HDPE, czy LDPE.
  • Symbol recyklingu, czyli trzy strzałki tworzące trójkąt - oznacza, że opakowanie nadaje się do recyklingu.
  • Znak kosmetyku naturalnego lub organicznego BDIH/NaTure/ECOCERT - to odpłatne znaki, które potwierdzają, że dany kosmetyk spełnia kryteria organizacji certyfikującej w zakresie składu i produkcji kosmetyków naturalnych lub organicznych.

Symbole na opakowaniach kosmetyków Organique - poznaj ich znaczenie

Czy wiesz, że w Organique też mamy swoje znaki? Te symbole na opakowaniach kosmetyków to coś więcej, niż sam obrazek - to wizualny obraz naszych wartości. Zaprojektowaliśmy je, by w prosty i czytelny sposób pokazać Ci to, co dla nas ważne.

Tworząc kosmetyki Organique, dbamy o ich najwyższą jakość - od chwili wyboru surowców i ich dostawców, przez produkcję, aż po moment ich testowania. Poznaj nasze symbole i odkryj, jakie idee nam przyświecają!

Symbole na opakowaniach kosmetyków Organique

POLSKA MARKA

Ponad 20 lat temu zaczęliśmy tworzyć kosmetyki Organique w Polsce

Historia marki ma swój początek we Wrocławiu, a z Dolnym Śląskiem jesteśmy związani aż do dziś. Nasza siedziba znajduje się w Szewcach, natomiast produkcja - w Obornikach Śląskich. To właśnie tutaj powstają Wasze ulubione kosmetyki!

Na przestrzeni lat rozszerzyliśmy naszą działalność na całą Polskę, rozwijając sklepy Organique.

INSPIRED BY NATURE

Kosmetyki Organique są pozbawione składników, które z różnych względów mogą być uznawane za niekorzystne dla skóry i nie powinny znajdować się w produktach naturalnych. Zastąpiliśmy je łagodnymi surowcami, które nie wywołują ewentualnych podrażnień.

Jako jedna z pierwszych polskich firm kosmetycznych zadeklarowaliśmy brak niepożądanych składników naszym Klientom, oznaczając produkty autorskim znakiem INSPIRED BY NATURE.

Kosmetyki ze znakiem INSPIRED BY NATURE są pozbawione:

  • parabenów – stosujemy inne, niezbędne konserwanty, w tym również te akceptowane przez instytucje certyfikujące kosmetyki naturalne;
  • PEG-ów – zastąpiliśmy je emulgatorami bez pozostałości tlenku etylenu;
  • SLS-ów – wybraliśmy składniki myjące pochodzenia roślinnego, łagodniejsze dla skóry i włosów;
  • parafiny i wazeliny – stosujemy tylko naturalne emolienty otrzymywane z olejów roślinnych;
  • silikonów – wybieramy naturalne emolienty, które pielęgnują i dają przyjemne uczucie gładkości na skórze, bez dodatkowego obciążenia;
  • donorów formaldehydu – wybrane przez nas układy konserwujące nie uwalniają podrażniającego formaldehydu;
  • etanoloamin – nasze kondycjonery są łagodne dla włosów i nie podrażniają skóry.

Nawilżający krem do twarzy Pumpkin

ANIMAL FRIENDLY

Żaden z kosmetyków Organique nie był i nigdy nie będzie testowany na zwierzętach. Dotyczy to również składników aktywnych, które stosujemy w produktach.

Wszystko to zgodnie z naszymi przekonaniami oraz przepisami obowiązującymi na terenie Unii Europejskiej. Od 2013 roku zakazują one testowania kosmetyków oraz składników kosmetyków na zwierzętach, a także wprowadzania ich do obrotu.

VEGAN

Kosmetyki Organique ze znakiem VEGAN nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego i są rekomendowane do codziennej pielęgnacji dla wegan i wegetarian.

Produkty bez tego oznaczenia mogą zawierać surowce akceptowane w kosmetykach naturalnych, jednak ze względu na swoje pochodzenie nie są polecane w kosmetykach dla wegan. Są to na przykład wosk pszczeli, kolagen czy barwniki. Warto zaznaczyć, że pozyskiwanie tych składników nie jest niebezpieczne bądź szkodliwe dla zwierząt.

Wegański peeling cukrowy Feel Up

GMP CERTIFIED

Zgodnie z międzynarodową normą ISO 22716, Organique uzyskał prestiżowy certyfikat Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) Kosmetyków

W praktyce oznacza to, że jako producent spełniamy złote standardy w zakresie:

  • higieny produkcji,
  • kontroli jakości,
  • magazynowania i transportu artykułów kosmetycznych.

Norma definiuje również wytyczne dla pomieszczeń i wyposażenia, surowców, opakowań i odpadów oraz korzystania z usług podwykonawców.

HAND MADE

Historia Organique rozpoczęła się od ręcznie wytwarzanych kosmetyków. Z biegiem lat, wraz z rosnącym gronem miłośników marki i rozwojem firmy, zmechanizowaliśmy część produkcji.

Nie zapominamy jednak o korzeniach i do dziś produkujemy ręcznie wiele z naszych bestsellerowych produktów - sole i kule do kąpieli, balsamy z masłem shea oraz mydła.

Wszystko po to, by uzyskać pożądaną jakość, konsystencje i walory użytkowe, za które nasi Klienci pokochali Organique ponad 20 lat temu.

Produkcja kontraktowa private label

Od teraz symbole na opakowaniach kosmetyków nie mają przed Tobą żadnych tajemnic! Jesteśmy przekonani, że bez problemu rozszyfrujesz wszystkie znaki i o wiele łatwiej będzie Ci podjąć zakupowe decyzje. Pamiętaj, że w razie wątpliwości zawsze możesz wrócić do tego artykułu i doczytać, co oznacza dany skrót czy obrazek.

Dbaj o siebie, wybieraj świadomie i dopasowuj produkty do swoich potrzeb. Znajomość symboli na opakowaniach kosmetyków to pierwszy krok, by zrobić to dobrze!

A jeżeli chcesz założyć własną markę kosmetyków, ale nie wiesz od czego zacząć, skorzystaj z naszego wieloletniego doświadczenia! Poznaj naszą ofertę w zakresie private label i opracuj własne, wyjątkowe produkty ze wsparciem profesjonalnego partnera.

  Wiktoria Erd

Specjalistka ds. Social Media
Miłośniczka kawy i wszystkiego, co przyjemne dla oka.
Na co dzień docenia i podziwia modę, fotografię, architekturę oraz design,
nieustannie poszukując inspiracji w tych dziedzinach - zarówno prywatnie, jak i zawodowo.
Przywiązanie do detalu oraz zamiłowanie do piękna, łączy z wykształceniem brandingowym.

Komentarz został dodany. Dziękujemy!
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy
Facebook

Zapisz się do newslettera

Odbierz 10% rabatu na pierwsze zakupy, otrzymuj informacje o nowościach, promocjach i bądź blisko nas ♥