Koszyk

Twój koszyk jest pusty. Wstaw pierwszy produkt.

Darmowa wysyłka! Wysyłka
0,00 zł Razem

Realizuj zamówienie

Dodano do koszyka!
Ilość:
Razem:
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0 Jest 1 produkt w Twoim koszyku.
Razem produkty:
Dostawa:  Darmowa wysyłka!
Razem:
Kontynuuj zakupy Realizuj zamówienie

Jak się zrelaksować? 5 skutecznych sposobów!

Jak się zrelaksować? 5 skutecznych sposobów!

Jak się zrelaksować? 5 skutecznych sposobów!

Jak się zrelaksować? Jesteśmy pewni, że w wirze codziennych obowiązków nie raz zadałaś sobie to pytanie. Zmęczenie pracą lub nauką, coraz dłuższa lista to-do i kurcząca się doba - współczesne, szybkie tempo życia dostarcza nam wielu bodźców, które mogą stać się źródłem stresu. I choć bywa on motywujący, w nadmiarze może odbić się na naszym zdrowiu i wyglądzie, również skóry. W momencie przemęczenia organizmu, warto pozwolić sobie na wyciszenie i odprężenie. Z pewnością pomogą Ci w tym domowe sposoby na relaks!

Jak się odprężyć? Zacznij od oddechu

Oddychamy nieustannie, 24 godziny na dobę i na co dzień nie poświęcamy temu zadaniu zbyt wiele uwagi. Warto jednak pamiętać, że umiejętne techniki oddechowe mogą pomóc Ci w osiągnięciu odprężenia i relaksu.

Aby uzyskać zamierzony efekt i odstresować się z pomocą oddechu, przestrzegaj kilku prostych zasad. Przede wszystkim pamiętaj o tym, by oddychać przeponą. Usiądź wygodnie lub połóż się, układające jedną rękę na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej. Weź głęboki, spokojny wdech i postaraj się, by powietrze wypełniło Twoje ciało “od dołu”. Wyobraź sobie mały balonik w brzuchu, który wypełnia się przy wdechu, a zmniejsza przy wydechu. Zwróć uwagę na sposób, w jaki poruszają się Twoje dłonie - podczas oddychania przeponowego ważne jest, by poruszała się głównie dolna ręka, a górna, położona na mostku unosiła się jedynie w minimalnym stopniu. Oddychaj przez nos, powoli, spokojnie i w stałym rytmie. Ćwiczenie powtarzaj tak długo, jak tylko tego potrzebujesz. Z pomocą tej techniki oddechowej będziesz mogła wyciszyć się w sytuacji stresowej lub odprężyć się i zrelaksować w domu.

Jak się zrelaksować? Spróbuj medytacji

Medytacja to świetny sposób, by pokonać stres, wyciszyć umysł i odprężyć ciało. Proste techniki, które możesz stosować nawet w domu, pozwolą Ci odnaleźć spokój i doświadczyć niepowtarzalnego relaksu. 

Jeżeli chcesz spróbować medytacji, pamiętaj o kilku wskazówkach:

  • znajdź spokojne i ciche miejsce, w którym nic nie będzie Cię rozpraszać i usiądź wygodnie,

  • wybierz neutralne słowo, na którym będziesz koncentrować się podczas medytacji - to będzie Twoja mantra,

  • skoncentruj się na oddechu, a przy każdym wydechu powtarzaj swoją mantrę,

  • jeżeli przez głowę przemykają Ci inne myśli, pozwól im przeminąć i ponownie skoncentruj się na mantrze.

Takie ćwiczenie kontynuuj przez 10-20 minut i powtarzaj je regularnie, włączając medytację do codzienności - dzięki temu skutecznie się zrelaksujesz.

Pamiętaj, że relaksowanie się to umiejętność. Eksperymentuj z różnymi technikami medytacji i znajdź tę, która najlepiej na Ciebie działa. Do praktyki podejdź ze spokojem - im mniej będziesz koncentrowała się na usilnym doświadczeniu relaksu, tym łatwiej osiągniesz upragnione odprężenie. 

 Jak się wyciszyć? Wyjdź na spacer

Regularne spacerowanie pomoże Ci wyciszyć myśli i wyraźnie zredukować stres. Częste przebywanie na łonie natury ma pozytywny wpływ na ogólne samopoczucie, szczególnie w perspektywie szybkiego, miejskiego trybu życia. Już 20 minut w otoczeniu przyrody efektywnie obniża poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, czyniąc spacer idealnym sposobem na relaks!

Jeżeli zastanawiasz się jak zrelaksować się podczas spaceru, pędzimy z podpowiedzią! Przede skoncentruj się na tym, co tu i teraz - na sobie i otaczającej Cię naturze. Wsłuchaj się w dźwięki przyrody, obserwuj piękno zieleni, skup się na oddechu i ze spokojem chłoń świeże powietrze. W tym czasie zrezygnuj z mediów społecznościowych czy rozmów telefonicznych - jeżeli możesz zostaw smartfona w domu, by nie rozpraszał Cię podczas wyciszającego spaceru. Dzięki temu odetchniesz od codziennego pędu i doświadczysz głębokiego relaksu. 

Jak zrelaksować umysł? Pamiętaj o aromaterapii

Poszukując sposobu, by zrelaksować się w domu, zadbaj o przestrzeń, w której przebywasz. 

Temperatura w mieszkaniu powinna wynosić między 18 a 22°C. W salonie, gdzie odpoczywasz i spędzasz dużo czasu w ciągu dnia, zaleca się utrzymywanie temperatury około 20°C, natomiast w sypialni, podczas snu, około 17-18°C - w chłodniejszym pomieszczeniu sen będzie głębszy, a Ty lepiej się zregenerujesz.

Chcąc pogłębić uczucie relaksu, skorzystaj z dobroczynnych właściwości olejków eterycznych. Zapach w pomieszczeniu ma ogromny wpływ na samopoczucie, a aromaty możesz dopasowywać w zależności od potrzeb:

  • olejek miętowy działa rozgrzewająco i stymulująco na układ nerwowy,

  • olejek pomarańczowy ma pozytywny wpływ na ogólne samopoczucie i redukuje napięcie nerwowe,

  • olejek lawendowy ma działanie uspokajająco-odprężające i pomoże Ci wyciszyć się przed snem.

Aromatyzacja pomieszczeń to niezwykle skuteczny sposób na relaks!

Domowe sposoby na relaks - stwórz domowe SPA

Poszukując skutecznego sposobu na relaks, nie zapominaj o sobie. Skoncentruj się na własnych potrzebach i doceń czas w samotności. Zaznaj holistycznej troski podczas zabiegów pielęgnacyjnych, które ukoją pędzące myśli, odprężą ciało i rozpieszczą zmysły.

Idealnym wstępem do domowego SPA będzie długa, wyciszająca kąpiel. W ofercie Organique znajdziesz kąpielowe umilacze, które urzekną Cię aromatem i kolorem, a wśród nich: sole, oleje, nektary, płyny i kule. Wszystkie kosmetyki łączą w sobie działanie odprężające i pielęgnacyjne - oczyszczają, nawilżają i regenerują. Taki rytuał kąpielowy to niezastąpiony sposób na relaks i idealny wstęp do dalszych etapów pielęgnacji!

Skóra po kąpieli jest doskonale przygotowana na użycie peelingu, który dodatkowo pozwoli Ci się odprężyć. Delikatny masaż z użyciem drobinek cukru jest niezwykle przyjemnym zabiegiem, który ukoi zmęczone ciało. Delikatne, koliste ruchy działają pobudzająco, poprawiają ukrwienie skóry i wspomagają walkę o zdrową i jędrną skórę całego ciała. Dodatkowo peelingi zawierają w swoim składzie naturalne oleje roślinne, które wnikają w głąb skóry, wykazując właściwości odżywcze i regenerujące. To świetny sposób, by połączyć aktywną pielęgnację z chwilą relaksu!

Ostatnim etapem odprężającego, domowego SPA jest serum oraz masło do ciała. W zależności od potrzeb, możesz używać kosmetyków pojedynczo lub łączyć ich dobroczynne właściwości. Masło idealnie sprawdzi się podczas codziennej pielęgnacji - stosuj je regularnie, najlepiej 1-2 razy dziennie, rano i wieczorem. Dzięki temu nawilżysz, zregenerujesz i ujędrnisz skórę. Jeżeli jednak Twoje ciało wymaga działania skoncentrowanych składników aktywnych, 1-2 razy w tygodniu wzbogać masło do ciała o serum, które zintensyfikuje jego właściwości pielęgnacyjne. Podczas codzienny rytuałów potraktuj aplikację masła czy serum jako czas tylko dla Ciebie, podczas którego pozwalasz sobie na 5 minut relaksu. 

W ramach promocji MIKSUJ I ŁĄCZ przez cały wrzesień pragniemy zachęcić Cię do stworzenia własnych, niepowtarzalnych rytuałów, które pozwolą Ci zrelaksować się w domu. Przez najbliższy miesiąc wybierając dowolne kosmetyki z Terapii SPA & Wellness, otrzymasz rabat -20% przy zakupie 2 produktów lub rabat -30% przy zakupie 3 lub więcej produktów. Wśród Terapii objętych promocją znajdziesz: Terapię Przeciwstarzeniową Anti-Ageing GrapeTerapię Wyszczuplającą Slimming Coffee oraz Terapię Łagodzącą Soothing Goat Milk. Tworząc swój własny zestaw, pamiętaj, że codzienna pielęgnacja niejedno ma imię, a ta dopasowana do naturalnych potrzeb Twojej skóry pozwoli Ci cieszyć się widocznymi efektami i upragnionym relaksem!

Zbliżająca się jesień to okres, kiedy więcej czasu spędzamy w domowym zaciszu. To idealny moment, by pomyśleć o sobie i znaleźć chwilę na wyciszenie i odprężenie. Powyższe sposoby na relaks z pewnością Ci w tym pomogą!

  Wiktoria Erd

Specjalistka ds. Social Media
Miłośniczka kawy i wszystkiego, co przyjemne dla oka.
Na co dzień docenia i podziwia modę, fotografię, architekturę oraz design,
nieustannie poszukując inspiracji w tych dziedzinach - zarówno prywatnie, jak i zawodowo.
Przywiązanie do detalu oraz zamiłowanie do piękna, łączy z wykształceniem brandingowym.

Komentarz został dodany. Dziękujemy!
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy
Facebook

Newsletter

Odbierz 10% rabatu na pierwsze zakupy i otrzymuj informacje o naszych nowościach